Przewodnik SEO dla niewtajemniczonych cz. I –  Zawartość musi mieć wartość

Przewodnik SEO dla niewtajemniczonych cz. I – Zawartość musi mieć wartość

W pierwszej części przewodnika SEO dla niewtajemniczonych skupimy się na problematyce wartościowego contentu.

„Zawsze sięgamy po owoce wiszące nisko nad ziemią, ale bądźmy za sobą szczerzy, takie owoce są zazwyczaj zgniłe, poranione i mocno zmacane przez łapska rozpuszczonych bachorów bijących się o nie”.

DR. Pete on „Why Big Content is worth the risk” at Moz.com

Nie jest zaskoczeniem fakt, że żadna strona/blog nie zajdzie za daleko bez zawartości. Ale nie wystarczy byle jaka zawartość. Google chce, aby treści dogłębnie przenikały dany temat. Dokładnie wyjaśniają to poniższe podpunkty:

  • twoje umiejętności są bezcenne - znajdź dla nich nisze,
  • wyróżniaj się na tle podobnych sobie
  • i spraw aby czytelnicy zawsze wracali po więcej.

Ten rodzaj zawartości został opisany przez Hannah Smith jako Go Big or Go Home, w artykule Dr. Pete ‘Why Big Content Is Worth the Risk’ zamieszczonym na Moz.com (stąd pochodzi cytat), oraz podsumowanym w Big Wins that Last – Why Big Evergreen Content is the Best Content Strategy zamieszczonym na stronie siliconbeachtraining.co.uk.

Przygotowanie wartościowej treści zajmuje ok 40 godzin.

Im dłuższy czasu przygotowania, tym zwrot z inwestycji wyższy. Dobra treść zwiększa ruch na stronie.

Hannah Smith potrzebuje średnio 40 godzin, by stworzyć wartościową treść, podczas gdy szukanie pomysłu i napisanie przeciętnego posta na bloga trwa w przybliżeniu 4 godziny.

Wartościowa treść potrzebuje wartościowego pomysłu, jej długość nie jest aż tak istotną sprawą. Jeśli pomysł jest słaby to i dobra treść nie pomoże.

Dzięki wartościowej treści twój biznes stanie się wzorem dla innych.

I to sprawi, że będziesz o krok dalej od swoich konkurentów, media społecznościowe okrzykną Cię bożyszczem i będą dzielić się z innymi linkami do twojej witryny, to z kolei zaskutkuje lepszą pozycją w wynikach wyszukiwania Google.

O to kilka rad, które pomogą napisać Ci wartościową treść:

  1. Publikuj regularnie. Częstość publikowania zależy od niszy jaką się zajmujesz, ale przyjęto że zamieszczanie treści 2 razy w tygodniu to minimum, które każdy powinien spełniać.
  2. Skup się na jakości sowich treści. Dawno już minęły czasy, kiedy skupiano się na ilości, a nie jakości publikowanej zawartości. Google chce, aby twoje posty były wartościowym źródłem informacji, nawet jeśli publikujesz je rzadziej niż powinieneś.
  3. Odpowiadaj na osobliwe pytania. Im bardziej specjalistyczna treść, tym Google częściej będzie ją wyświetlać jak pierwszą w wynikach wyszukiwania.
  4. Cały czas ulepszaj zawartość strony, zwłaszcza treści najbardziej popularne wśród czytelników.
  5. Ulepszaj formatowanie swoich postów. Nie ignoruj tego tematu tak jak inni blogerzy. Formatuj nagłówki do postów, pisz krótsze paragrafy, twórz wypunktowane listy, używaj zdjęć. Dzięki temu czytelnicy wyłapią sens treści o wiele szybciej.
  6. Posegreguj swoje najpopularniejsze posty wg tematów i stwórz do nich strony źródłowe. Pamiętaj, aby umieścić linki do nich w menu nawigacyjnym twojej strony głównej.

Dowiedz się więcej:

The Advanced Guide to Content Marketing – Neil Patel at quicksprout.com

Why You Should Blog Less and Update More – Michael Gray at graywolfseo.com

How I Get My Average Time on Page as High as 40 Minutes With Magnetic Content –Adam Connell at bloggingwizard.com

Komentarze:

comments powered by Disqus