SXO, czyli jak zamieniać ruch w ruch konwertujący?

SXO, czyli jak zamieniać ruch w ruch konwertujący?

Nowy Rok 2016 rozpoczyna się od zmian. Zmienia się podejście Klientów do własnego biznesu. Rosną oczekiwania względem poziomu sprzedaży, absolutnym priorytetem staje się realizacja konkretnych celów założonych przez witrynę, a nie tylko wzrost wejść na stronę. Dla sklepów internetowych takim celem jest oczywiście sprzedaż, a pośrednio – subskrypcja newslettera. Dla firm i przedsiębiorstw handlowych celem może być otrzymanie formularza z zapytaniem ofertowym, dla stron typu landing page – zebranie jak największej liczby leadów.

Podczas gdy w działaniach SEO chodzi o wypozycjonowanie witryny na konkretne słowa lub frazy, SXO (Search Experience Optimization) odpowiada na realne zapotrzebowanie Klientów oraz… internauty. Search Experience Optimization to dużo więcej niż SEO. To zespół działań realizowany za pomocą różnych narzędzi (content marketing, social media, pozyskiwanie wartościowych linków, UX), zmierzający do przełożenia się wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarce Google na zwiększenie konwersji. Podstawą SXO jest zaawansowana analityka funkcjonowania witryny w sieci Internet, dzięki której wprowadzić można korzystne zmiany zarówno w strukturze i treściach na stronie, jak i zmiany z zakresu usability, które wpłyną na realizację założonych celów. Agencje specjalizujące się wyłącznie w usługach SEO i SEM już wkrótce będą borykać się z poważnym problemem, ponieważ nie posiadają zróżnicowanej kadry specjalistów z różnych dziedzin, którzy potrzebni są by realizować strategie SXO.

Komentarze:

comments powered by Disqus